Het leuke weetjes stipboek voor jonge lezers

Recensie het Weetjesstripboek voor jonge lezers
Categorie:
Publisher:
Illustrator: Mike Gordon
Published: Juni 2015
Welke dino had veren (maar kon niet vliegen)? Waarom zweef je in de ruimte? Hoeveel slagen per dag klopt je hart? Waarom is het winter en zomer? Verhaaltjes in stripvorm zijn de ideale manier om jonge kinderen veel te doen lezen, met plezier! Er zijn de korte tekstjes, de visuele ondersteuning van de tekeningen en natuurlijk de nodige dosis humor. Al deze ingrediënten vind je terug in dit fantastische Weetjes-stripboek. Treed binnen in de wereld…

Dit boek heet een stripboek maar dat past niet helemaal bij de inhoud. Strips worden afgewisseld met normale tekst, maar wel allemaal in een aantrekkelijke stijl. De weetjes in dit boek zijn in drie categorieën ingedeeld: ridders, Egypte en kriebeldiertjes.

De stripvorm zorgt ervoor dat jonge lezers op een makkelijke manier alles leren over de drie hoofdonderwerpen. Het zijn niet allemaal losse stripjes maar er zit wel een lijn in. Het jongetje Tommy wordt door een professor samen met zijn hondje Mottenbal op avontuur gestuurd. Zij gaan als het ware terug in de tijd om daar rond te kijken en alles te leren.

Het is door de humoristische stripjes geen standaard geschiedenis of interessant leerboek. Het is dan ook de vraag hoeveel kinderen er onbewust iets van opsteken. Het leest zo vlot dat kinderen er misschien snel voor kiezen om alleen de strips te lezen en de wat meer leerzame stukken over te slaan. Maar ach, wat maakt het uit, leesplezier is ook belangrijk.

Positieve punten
Jutta (6 jaar): Het hondje Mottenbal was het leukstse aan dit boek. Hij deed een beetje vervelend en was eigenlijk heel grappig.

Geef een antwoord