Bob Popcorn (de popcorn spion) – Maranke Rinck

Recensie Bob Popcorn - spion
Categorieën: ,
Publisher:
Illustrator: Martijn van der Linden
Published: juli 2020
Ellis en de explosieve popcorn Bob zijn inmiddels de beste maatjes. Ze hebben samen een geheim project. Omdat hun school een gezonde school is geworden, delen ze stiekem popcorn uit. Maar Bob en Ellis lopen gevaar. Hun geheim dreigt verraden te worden. En de baas van de popcornfabriek wil Bob terughalen. Gelukkig ontpopt Bob zich tot een geweldige spion! Dit is het tweede boek over Bob Popcorn. Opnieuw een grappig en fantasierijk verhaal voor iets…

Dit is het tweede deel van de serie over de maïskorrel die verandert in een popcorn als hij boos is. Het is een boek uit de serie Tijgerlezen. Dit zijn boeken voor jonge lezers tussen 5 en 9 jaar. Dit zijn bijna allemaal boeken die makkelijk te lezen zijn en vol afbeeldingen staan.

Zo ook Bob Popcorn – de popcorn spion. Het boek staat vol grappige afbeeldingen die horen bij de avonturen in het boek. Het verhaal gaat deze keer ook over Ellis, zij heeft Bob in deel 1 ontdekt. Ellis eet het liefst popcorn en dat mag niet op haar school. Stiekem neemt ze wel popcorn mee. Als ze hoort dat er mogelijk een tassencontrole komt, moet Bob Popcorn aan de slag als spion. Tegelijkertijd wordt het duo zelf bespioneerd door een boer uit Amerika. Wie is die man en wat wil hij met Bob Popcorn?

Dit boek is origineel en ontzettend grappig. Een levende maïskorrel die ontzettend veel honger heeft en die je niet boos moet maken. Een heerlijk onschuldig verhaal voor jonge lezers. En het spreekt echt tot de verbeelding. Jutta heeft het ontzettend vaak over Bob Popcorn en kijk enorm uit naar het derde deel. Dit is ook zo’n boek waar ze mee gaat zitten en pas weer iets anders gaat doen totdat het uit is. Ze hoopt dat de makers ook al nadenken over nog meer delen, het liefst 100.

Mening Jutta
Ik vind dit boek echt heel erg leuk. Het is heel grappig dat Bob Popcorn zo gaat luieren als hij iets gegeten heeft of het is ook leuk als hij zo boos wordt. Er staan mooie tekening in die goed bij het verhaal passen.

Gelezen door Jutta (6 jaar)