Dierenarts Isa is nogal onzeker. Dit komt doordat ze een beetje te zwaar is terwijl haar vriendinnen en zusje allemaal slank zijn en bovendien kunnen eten wat ze willen. Haar gewicht begint een probleem te worden als ze Ruben ontmoet. Zijn hond is vergiftigd door chocolade en Isa helpt de hond er weer bovenop. Ze is nogal ondersteboven van Ruben en komt hem ineens overal tegen. Er zit niks anders op, Isa gaat lijnen.

Met strenge hand onderwerpt ze zichzelf aan een gezond dieet en ze gaat met haar zus naar de sportschool. Hier komt ze Ruben ook regelmatig tegen. De ontberingen helpen wel, want beetje bij beetje valt Isa af en de gesprekken tussen haar en Ruben worden ook steeds leuker. Hij laat zich echter ontvallen dat hij niet houdt van vrouwen die geobsedeerd zijn door hun uiterlijk. Isa durft hem dus niet te vertellen over haar afvalpogingen.

In de sportschool ontmoet ze ook de ex van Ruben, een superslanke megaknappe dame. En Ruben is nog niet helemaal over hun relatie heen. Maakt Isa dan eigenlijk wel een kans? Nadat Ruben haar gezoend heeft en haar mee uit heeft gevraagd denkt ze van wel. Op hun avondje uit, de opening van een club, neemt Ruben haar mee backstage. Daar zijn ze net een beetje aan het zoenen als de ex opduikt. Het lijkt erop dat de ex niet bepaald een ex is. Zal Ruben kiezen voor zijn ex of voor Isa. En laat Isa zich wel aan het lijntje houden?

Bijzonder luchtige chicklit. Het verhaal heeft bijzonder weinig om het lijf en volgt een beetje de standaardplot van de meeste chicklits. En ook hier is de grote vraag: zullen ze elkaar aan het einde krijgen? Van Gastel heeft een erg makkelijke schrijfstijl, waardoor je het boek in een paar uurtjes uitleest. De hoofdpersoon is wel een beetje hinderlijk tijdens het lezen. Een chicklit leent zich bij uitstek voor lezen met thee en lekkers onder handbereik, maar de hoofdpersoon heeft een behoorlijke obsessie met het niet eten van lekkers.

Als lezer neem je dat bijna over en laat je het al snel bij één koekje of stukje chocola. Je krijgt bijna een schuldgevoel over je eigen snaaigedrag. En dat is wel een beetje jammer. Verder een prima chicklit, maar geen hoogvlieger. Daar is het verhaal te simpel en de karakters te gewoontjes voor.