Isa uit Zwaar verliefd is terug. Ze is nog steeds samen met Ruben en staat op het punt om met hem samen te gaan wonen. Iets wat Isa best lastig vindt, want ze wil haar zwakke punten niet graag tonen. Ze zet bijvoorbeeld een alarm ’s ochtends zodat ze zich kan opfrissen voordat Ruben wakker wordt. En ze kan ook niet naar het toilet als hij in huis is.

Maar dat zijn nog de minste van haar zorgen. Haar nieuwe collega Hugo zorgt voor problemen. Ruben is bang dat Hugo iets ziet in zijn Isa en dat hij, een simpele meubelmaker, het af moet leggen tegen de briljante dierenarts Hugo. Volgens Isa hoeft hij zich geen zorgen te maken. Maar toch vertrouwt Ruben deze Hugo niet helemaal. En dat leidt tot ruzies.

De relatie van Ruben en Isa wordt ook op een ander punt op de proef gesteld. Ruben gaat intensief samenwerken met zijn ex Marleen. Aan het begin van de relatie heeft Ruben Isa al een keer bedrogen met deze Marleen. Kan Isa hier goed mee omgaan en is Ruben sterk genoeg om Marleen te weerstaan?

Chantal van Gastel heeft opnieuw een prettige chicklit geschreven. Isa heeft net als in het vorige boek irritante trekjes. Toen was ze obsessief aan het lijnen. Dat doet ze nu deels nog en ze durft eigenlijk niet zichzelf te zijn binnen haar relatie. En dat gaat ook wel erg ver. Verder is het verhaal lekker luchtig, maar de spanning is deze keer wat verder te zoeken dan in Zwaar verliefd. Er zijn wel wat problemen in de relatie, maar je voelt op je klompen aan dat dit wel verholpen zal worden.

Het is evengoed een boek dat lekker wegleest, maar het vorige had gelijk aan het begin al meer spanning. Benieuwd of er nog een volgend boek komt met deze hoofdpersonen. Wat mij betreft mag Van Gastel dit ietwat saaie stel de deur uitdoen. Tijd voor een nieuwe frisse hoofdpersoon, want Isa kennen we nu wel.