In een kleine plaats waar veel Amish wonen wordt een volledige familie uitgemoord aangetroffen. Op zeer brute wijze heeft een moordenaar het hele gezin om het leven gebracht. Politiechef Kate Burkholder is belast met het onderzoek. Dit brengt allerlei herinneringen met zich mee, want zij maakte vroeger deel uit van de Amishgemeenschap.

De Amish zijn heel gesloten dus het is niet makkelijk om een onderzoek uit te voeren. Daar komt bij dat het gezin nog niet zo heel lang in de plaats woonde en niemand hen echt goed kent. Er blijkt nog een zoon te zijn die uit de gemeenschap is gestapt. Zou hij iets met de moorden te maken kunnen hebben? Is er wrok omdat hij niet meer welkom was omdat hij op mannen valt?

Deze thriller is niet voor de lezers met een zwakke maag.

Een dagboek van één van de dochters werpt een ander licht op de zaak. Zij had in het geheim afspraakjes met een man. En wat daar allemaal gebeurde was niet fraai. Het naïeve kind liet zich drogeren en had seks met de man en misschien zelfs met andere. Helaas schrijft ze in haar dagboek niet wie deze mysterieuze man is.

Voor altijd stil is een geweldige thriller. Castillo heeft gevoel voor lugubere moorden en deinst er niet voor terug de slachtoffers tot in detail te beschrijven. Voor degenen met een zwakke maag misschien een beetje té detaillistisch. Ze weet de lezer op die manier in ieder geval bij het verhaal te betrekken. Want niemand wil dat de dader hier ongestraft mee wegkomt.

Castillo combineert ook nog eens een zeer prettige schrijfstijl met een goed opgebouwd plot. Je kunt niet anders dan door het boek vliegen op weg naar de oplossing van het misdrijf. Onderweg geeft Castillo weinig hints over een mogelijke dader.

Naast een onderhoudende thriller leer je door dit boek ook iets over de Amish. Het is fascinerend om te lezen onder welke omstandigheden deze mensen leven en wat hun regels zijn. En die regels komen niet altijd overeen met de wensen van de politie. De keuze voor een moord in een vredelievende gemeenschap maakt dit boek net ietsje specialer dan de gemiddelde thriller. Dat in combinatie met de heldere schrijfstijl en prettige karakters zorgt ervoor dat je meer wilt lezen van Linda Castillo.