Het nieuwste boek van het beroemde schrijversechtpaar Nicci Gerrard en Sean French. De jonge Holly Krauss leidt een druk leven en neemt nauwelijks de tijd om uit te rusten. Ze heeft met vriendin Meg een bureau dat weekends met uitdaging organiseert voor bedrijven. Na een dagje werken gaat ze met collega’s de kroeg in. Als iedereen naar huis is feest Holly gewoon door en gaat met een groepje dat ze net heeft leren kennen naar een club. Uiteindelijk belandt ze met ene Rees in bed. Holly beseft dat ze een grens over gegaan is, omdat ze getrouwd is met Charlie. Ze besluit hem niets te vertellen. Rees is echter geen fijne vent en begint Holly te stalken. Dit gaat zo ver dat hij haar zelfs in elkaar slaat.

Dit is echter niet het enige probleem dat Holly bezig houdt. Zonder er echt bij na te denken ontslaat ze werkneemster Deborah. Deze is daar zo verbolgen over dat ze een rechtszaak aanspant tegen het bedrijf. Hiermee heeft Holly niet alleen het voortbestaan van het bedrijf, maar ook de toekomst van de werknemers in gevaar gebracht. Alsof dit nog niet genoeg is bezoekt Holly met een man die ze tijdens het werk ontmoet heeft een kaartavondje. Holly kaart gezellig mee, terwijl ze er nauwelijks verstand van heeft en aan het eind van de avond heeft ze een schuld van 9000 pond. De schuldeiser bezoekt haar regelmatig en vertelt dat de schuld iedere week hoger wordt wanneer ze niet betaalt. Holly heeft echter geen rode cent.

Ondertussen raast haar leven door en neemt ze nauwelijks ergens tijd voor. Haar collega’s en man maken zich ernstig zorgen. Als ze vechtend in haar pyjama op straat aangetroffen wordt, volgt een opname in het ziekenhuis. Het gedrag van Holly wijst op een manische depressie. Eenmaal thuisgekomen houdt Holly de schone schijn op en als niemand het verwacht neemt ze een overdosis pillen. Doordat ze in een laatste vlaag van verstandverbijstering een beeld door het raam gooit, zijn de hulpdiensten net op tijd om haar te redden.

Na een periode van herstel mag Holly weer naar huis. Haar vriendin Meg blijft zich ernstig zorgen maken. Charlie lijkt de lieve zorgzame man, maar hij flirt in het geniep met de buurvrouw. Meg vertrouwt hem niet en als Holly en Charlie een weekje op vakantie zijn besluit ze hen te achtervolgen en dat blijkt niet zo’n gek idee.

Zoals van een boek van Nicci French te verwachten valt, leest dit boek ook lekker makkelijk weg. Het verhaal vond ik deze keer niet echt heel spannend en zelfs af en toe een beetje saai. De uiteindelijke ontknoping vond ik ook wat ver gezocht. Ik kan me niet goed voorstellen dat de dader in zo’n situatie echt tot moord kan overgaan. Niet het beste boek van het schrijversduo, maar het levert toch weer een lekker middagje lezen op.