Chantal Zwart werkt als presentatrice voor een regionale radiozender in Limousin, nadat ze door liefdesperikelen vertrokken is uit Parijs. Ze vindt het landelijke van de streek heerlijk en koopt een huis in een klein plaatsje met maar vier andere huizen. In het verleden is er iets voorgevallen en de bewoners spreken nauwelijks met elkaar.

Chantal is vastbesloten om uit te vinden wat er in het verleden is gebeurd. Misschien kan ze er zelfs een reportage van maken. Jaren geleden blijkt er een meisje vermist te zijn en de buurman van Chantal was een verdachte. Hij was toen 18 jaar oud. Chantal vindt hem ook een beetje eng, maar hij probeert juist aardig te zijn door klusjes, weliswaar ongevraagd, op te knappen rondom haar huis.

Tijdens het opruimen in haar tuin stuit Chantal op een oude kelder. Als ze een kijkje neemt onder de grond vindt ze een lijk. Zou dit het vermiste meisje zijn? En zou nu eindelijk duidelijk worden wie verantwoordelijk is voor de dood van het meisje?

Berg heeft een boek geschreven dat zeer prettig leest. Chantal is een sympathieke vrouw en de omgeving waarin het boek speelt geeft een beetje een vakantiegevoel. Zo’n oud huis in een landelijke omgeving met een fijn terras om wijntjes te drinken en uiteraard een kat om op de muizen te jagen. De vermissing van het meisje is goed in het verhaal gebracht. Er zijn steeds korte hoofdstukken waarin het meisje haar verhaal vertelt. Totdat Chantal haar lijk vindt.

Daarmee is het verhaal van het meisje afgerond en is het wachten op het vinden van de dader. En dat ligt er in dit boek een beetje dik bovenop. Al vrij snel is duidelijk dat één van de personen in dit boek erbij betrokken moet zijn. En dat haalt de spanning een beetje uit het verhaal. En aan de andere kant past dat ook wel weer, want het is wel lekker om je zonder zorgen over het oplossen van de moord op het terras van het huis van Chantal te wanen.