Alice is fietskoerier en woont met een aantal vrienden in hetzelfde huis. Een leuk ongecompliceerd leven. Daar komt een einde aan als ze met haar fiets tegen het autoportier van de buurvrouw rijdt. ’s Avonds vertelt de eigenaar van het huis dat iedereen eruit moet, omdat zijn vriendin bij hem intrekt. Dat is nog mild nieuws, vergeleken bij het nieuws van de dag erna. De buurvrouw is vermoord. Alice heeft haar als laatste gezien.

Hier blijft het niet bij voor Alice. Een paar dagen later moet ze een pakje bezorgen bij een rijke klant. Ze vindt de klant dood achter de voordeur. Er zijn nu twee moorden en Alice lijkt de schakel. Ze krijgt veel bezoekjes van de politie.

De eerst zo gemoedelijke sfeer in het huis is inmiddels om te snijden. De bewoners zijn boos omdat ze moeten verhuizen. De vriendin van de eigenaar is ook nog eens heel bot, wat de situatie er niet beter op maakt. De ellende wordt nog groter als Alice bij het bezorgen van een pakje de vriendin van huiseigenaar dood aantreft. Een derde dode. Alice weet van niks. Inmiddels heeft iedereen in het huis het gevoel dat één van de bewoners de dader kan zijn. Ineens heeft iedereen wel behoefte aan een verhuizing.

De politie is een verdachte op het spoor en schakelt nog één keer de hulp van Alice in. Deze keer om de dader in te rekenen.

Het eerste deel van het boek is geweldig. Na een paar tegenvallende boeken, eindelijk weer een echt spannende Nicci French. Helaas wijzigt het vertelperspectief halverwege het boek. We kijken nu mee met de dader en die vertelt eigenlijk nog een keer hetzelfde verhaal, maar dan vanuit zijn beleving. Beetje jammer, want zo wordt het verhaal wel heel erg uitgemolken. Toch vind ik dit boek nog steeds beter dan de twee vorige boeken. Het is echt een boek om op te pakken en in één keer uit te lezen. Ook al is het vrij duidelijk wie de dader is. Er zijn ook nog andere lagen die het verhaal spannend maken. Zoals de personen in het huis en hun onderlinge relaties.