Becky is terug. Deze keer vertrekt ze met haar gezin voor een paar maanden naar Hollywood, omdat haar man Luke de pr voor een filmster gaat verzorgen. Becky ziet gelijk mogelijkheden om haar voorliefde voor shoppen om te zetten in iets positiefs. Ze zal er alles aan doen om styliste van de sterren te worden.

Dat is nog niet zo makkelijk. Pogingen om met bekende stylistes in contact te komen stranden en ze heeft ook nog geen kennis kunnen maken met de filmster die Luke onder zijn hoede heeft. Toch krijgt Becky ineens de nodige aandacht. Als ze aan het winkelen is, ziet ze een vrouw iets stelen. Becky gaat achter de vrouw aan en komt erachter dat het een populaire filmster is. Ze belooft haar mond te houden.

Maar Becky praat op een gegeven moment toch haar mond voorbij. De stelende ster blijkt de grootste rivale van de filmster waar Luke voor zorgt. Als zij op bezoek is bij Becky en Luke vertelt ze in vertrouwen wat ze gezien heeft. Het blijft Hollywood dus tijdens een prijsuitreiking explodeert alles en wordt Becky onbedoeld het middelpunt van belangstelling.

Ze gaat helemaal op in haar nieuw verworven bekendheid. Hierdoor ziet ze niet meer wat er echt belangrijk is: haar vriendin Suze, haar relatie met Luke, haar dochtertje en haar vader die in verwarde toestand in LA arriveert. Komt ze op tijd bij zinnen om de mensen in haar omgeving te helpen en de relaties te redden?

Shopaholic naar de sterren is een prima geslaagd deel in de populaire serie. Becky laat zich weer van haar meest naïeve en grappige kant zien. Altijd ziet zij mogelijkheden om te shoppen en vervolgens haar aankopen goed te praten. Dat is nog helemaal niet veranderd.

Het verhaal zit vol actie, gênante situaties en geeft een beeld van het oppervlakkige leven in LA gericht op uiterlijk en een gezond lichaam. Kinsella houdt daarbij wel in de gaten dat ze het niet te ver doorvoert. En dat is maar goed ook, want het verhaal balanceert al op het randje van hysterie. Af en toe voert ze de gebeurtenissen een beetje te ver door, waardoor het bijna kolderiek wordt in plaats van gewoon grappig.

Toch is dit een chicklit waarin je lekker wat uurtjes kunt lezen. Aan het einde blijf je wel met heel veel open eindjes zitten. Het zou dan ook zo maar eens kunnen dat Becky nog niet klaar is in Hollywood en het verhaal nog even verder gaat in Amerika. Al leent het einde zich ook voor een goed begin van een volgend deel waarin iedereen weer veilig en wel in Engeland zit. Afwachten dus.