Van schnitzels bakken stapt Boudou in dit boek over naar pizza’s. En pizza’s bakken is serieuze business. Scholier Brahim moet na het vertrek van zijn oom voor de pizzeria van de familie zorgen. Hij krijgt echter zware en gemene concurrentie van diezelfde oom en zijn neefje. Zij openen een hippe pizzeria om de hoek.

De jonge Brahim moet hard werken en zijn school schiet erbij in. En voor zijn vriendinnetje Alice heeft hij ook nauwelijks tijd. De concurrentiestrijd is hard. Zo betaalt de oom een drietal zwervers om bij Brahim voor de pizzeria rond te hangen en de klanten te beledigen.

Brahim mist de samenwerking met zijn oom en neef enorm. Vroeger waren ze een goed team. Nu werkt hij alleen maar hard en is de lol er wel af. Zijn oom nodigt hem op een avond uit en ze roken een vredessigaar. Als blijkt dat zijn neef deze avond gebruikt om Brahim persoonlijk een loer te draaien slaan bij Brahim de stoppen door. De concurrentiestrijd verandert in een ware oorlog waarin slachtoffers kunnen vallen.

Boudou mikt met dit boek op jongeren. Dit betekent niet dat het voor volwassen niet uitstekend te lezen is. Het is vlot, streetwise en erg grappig geschreven. Het vertelt een klein verhaal van een jongen die probeert te voldoen aan verwachtingen van zijn vader en vriendin. Hij probeert het hoofd boven water te houden en gaat een strijd aan die hij eigenlijk niet wil strijden. Het laat een stoere jongen zien die het allemaal wel aan lijkt te kunnen, maar tegelijkertijd een heel klein hartje heeft.