Er zijn verschillende dode vrouwen gevonden. Ze zijn vastgebonden aan hun bed gestorven door uitdroging. De dader stuurt vrienden van de vrouwen sms’jes met berichten dat ze het druk hebben. Zo worden de vrouwen niet vermist totdat de dader een bericht stuurt waarin hij de ontvanger de schuld geeft van de dood van de desbetreffende vrouw. De politie, onder leiding van Sam Currie, heeft geen idee wie de dader zou kunnen zijn.

Dave Lewis is een mogelijke verdachte, omdat hij twee van de dode vrouwen kent. Als hij verhoord wordt door de politiek ziet hij er oprecht verbaasd uit en gelooft de politie niet dat hij betrokken is bij de dode vrouwen. Totdat een derde vrouw waar Lewis een relatie mee gehad heeft wordt vermist.

De politie kan Lewis inmiddels niet meer vinden. Al duikt hij wel een aantal keer op camerabeelden op. Zo is hij te zien bij het huis van één van de dode vrouwen. Kortom hij gedraagt zich verdacht. En dan wordt er ook nog een dode man gevonden, waarvan de politie weet dat Lewis hem als laatste levend heeft gezien. Alles wijst erop dat Lewis schuldig is. Maar de man is niet te vinden. Lewis in ondertussen verwikkelt in een eigen strijd. Hij heeft bericht gekregen van de echte dader dat hij zijn ex-vriendin Tori heeft. En als Lewis haar levend terug wil vinden, moet hij een aantal opdrachten uitvoeren. Ook zijn huidige vriendin lijkt in handen te vallen van de moordenaar.

Mosby schrijft opnieuw een spannend boek met een slimme moordenaar. De dader vindt zichzelf overigens geen moordenaar, omdat hij de vrouwen levend achterlaat en het aan de vrienden van de vrouwen is om de vrouw op tijd te vinden en zo haar dood te voorkomen. De man is ontzettend slim en laat geen sporen achter tot grote frustratie van de politie.

De plot in dit boek wordt door redelijk wat mensen bevolkt die allemaal een ingewikkeld verleden hebben. Dat zorgt ervoor dat het verhaal vrij complex is en dat veel verhaallijnen eigenlijk niet echt ter zake doen. Ze leiden af van het werkelijke verhaal. Door de vele zijtakken is het verhaal ook niet continu spannend. En eigenlijk is de dader vrij snel te voorspellen, wat niet wegneemt dat de lezer niet precies kan weten hoe de vork in de steel zit. Toch haalt dit boek het qua spanning en verhaal niet bij het debuut van Mosby, het boek 50/50-moorden. Dat was een boek om je vingers bij af te likken. Maar dit nieuwe boek is slechts aardig en niet meer dan dat.