Sophie Kinsella heeft weer een boek toegevoegd aan haar succesvolle shopaholic-serie. Becky is inmiddels moeder van Minnie en shoppen is nog steeds haar lust en haar leven. Ze steekt haar dochtertje regelmatig in het nieuw. Daar komt verandering in als ze een weddenschap aangaat met haar man Luke. Ze mag pas nieuwe kleren kopen als ze al haar kledingstukken minstens drie keer gedragen heeft. Als ze veel laagjes over elkaar draagt duurt dat ongeveer een jaar.

Becky krijgt af en toe bijna hartkloppingen als ze langs een uitverkoop komt en niet naar binnen mag. Gelukkig kan ze nog wel kleding kopen voor Minnie. Ze doet dat van het zakgeld van haar dochtertje en soms ook vooruit. Dit betekent dat het meisje tot ze volwassen is al haar zakgeld al uitgegeven heeft.

Het shoppen is in dit boek niet het grootste probleem. Dat is Minnie. Het meisje ziet er schattig uit, maar is soms onhandelbaar. Ze heeft een eigen willetje en is zeer ondeugend. Zelfs een nanny weet geen raad met haar. Luke wil zijn dochtertje helpen, terwijl Becky er niet aan wil dat haar schatje problemen heeft.

Een andere verhaallijn is het feestje dat Becky wil organiseren voor Luke. Het moet een supriseparty worden alleen gelooft niemand dat Becky dat in haar eentje kan organiseren. En daar heeft haar omgeving gelijk in. Gelukkig is dat wel weer voer voor hilarische situaties. Becky die op budget inkopen doet en de mafste smoesjes verzint om ervoor te zorgen dat Luke niets te weten komt.

Uiteindelijk komt alles zoals in iedere chicklit weer goed en kan de lezer het boek met een gerust hart dichtdoen. Het is Kinsella wederom gelukt om een lekker boek te schrijven met de koopzieke Becky in de hoofdrol. Ze moet alleen oppassen dat het thema niet té uitgekauwd raakt. Gelukkig gebeurt dat niet snel met Becky als hoofdpersoon. Steeds opnieuw raakt ze verzeild in rare situaties en probeert ze zich daar met leugentjes uit te redden. En die leugentjes zijn vaak erg grappig.

Kortom met een kindje is Becky nog steeds zichzelf: een lieve vrouw die het allemaal goed bedoelt. Alleen haar goede ideeën komen niet altijd van de grond of kunnen haar zelfs problemen bezorgen. Maar daar gaat ze zoals altijd met de nodige flair mee om ook al zijn de situaties vaak nogal gênant. Voor de Becky-fans is dit weer een echte aanrader.