Roman over het leven van de 15-jarige Mona. Haar moeder is overleden en ze woont samen met haar vader en diens vriendin Cleo boven een pub. De zoon van Cleo, Speklap, woont er ook. Mona voelt zich vooral gelukkig als ze gedronken heeft of gokt. Verder eet ze zo min mogelijk omdat ze geobsedeerd is door haar gewicht. In haar vrije tijd zorgt ze voor de pony van de familie Fakenham. Meneer Fakenham vraagt aan Mona of ze misschien een vriendin wil zijn voor zijn dochter Tamsin.

Ze is om onduidelijke reden thuis gekomen van kostschool en heeft geen vriendinnen. Mona ziet de ideale vriendin in haar en doet er alles aan om in de smaak te vallen. Bovendien is de zus van Tamsin overleden aan anorexia en het ideaalbeeld van Mona. Wanneer de ouders van Tamsin haar tijdens de zomervakantie alleen laten, trekt Mona bij haar in. De meisjes ontsporen volledig in deze periode.

Ze bezoeken mensen, bedreigen deze en soms wordt er zelfs geweld gebruikt. Bovendien gedragen ze zich als minnaars. Vooral Mona laat zich door deze liefde meeslepen. Ondertussen leven ze in het huis als een soort kluizenaars. Niemand mag weten dat ze er zijn. Na een paar dagen staat echter Speklap op de stoep en hij neemt Mona mee naar huis.

Mona weet te ontsnappen door een klant van hun pub om te praten haar mee te nemen. Ze wordt echter door haar vader gevonden, wanneer ze sex heeft met deze man in de auto. Later straft ze deze man door hem een verdachte te maken van een moord op een meisje uit het plaatsje.

Ondertussen wordt Mona dunner en dunner, doordat ze bijna niks eet en Tamsin bleekmiddel gooit over het weinige voedsel dat in huis is. Uiteindelijk blijkt de door Mona zo bewonderde Tamsin een bedriegster te zijn. Alle verhalen waar hun zomeravonturen op gebaseerd zijn blijken niet te kloppen. Mona komt zelfs oog in oog te staan met het overleden zusje. Toch gelooft ze in de liefde van Tamsin en blijft ze tot alles bereid.

Wel een aardig boek. Het is interessant om te zien hoe Mona meegetrokken wordt in het spel van Tamsin. Tamsin probeert Mona uit, die uit blinde verliefdheid alles voor Tamsin doet. Toch blijft het verhaal niet echt hangen. Het verhaal is op veel punten redelijk bizar, maar doordat het redelijk onrealistisch is blijft bij mij het beoogde shockeffect uit.