Erik Winter neemt de lezer weer mee tijdens een moordonderzoek. Paula Ney wordt dood aangetroffen in een hotelkamer. Er is een afscheidsbrief, maar niemand gelooft in zelfmoord. Er is meer aan de hand, het is alleen onduidelijk wat precies. Haar ouders laten weinig los over hun dochter en Paula heeft nauwelijks vrienden.

Het enige aanknopingspunt lijkt een koffer die achtergelaten is in een kluis op het station. Het nauwkeurig bestuderen van de opnames uit de bewakingscamera lijken niks op te leveren. Er knaagt iets aan Winter. Een verdwenen vrouw vele jaren geleden, aan het begin van zijn carrière had zich ingeschreven in hetzelfde hotel als waar Paula is gevonden. De verdwenen vrouw is echter nooit teruggevonden. Zou er een verband zijn? Zelfs het kamernummer is hetzelfde.

Kort na de dood van Paula verdwijnt haar moeder. Zij was opgenomen in het ziekenhuis vanwege shock door de dood van Paula. Ze heeft het ziekenhuis verlaten en is nooit thuis aangekomen. Vreemd. Winter heeft nog steeds geen duidelijk spoor van de dader. Ondertussen denkt hij ook veel na over zijn leven met zijn vrouw Angela en hun twee dochters. Zij verblijven in Spanje en Winter wil daar ook voor langere tijd naartoe. Deze zaak staat hem wel een beetje in de weg. Zonder verdachte kan hij de zaak niet overdragen. Angela vreest dat zijn werk hun geluk weer in de weg zal staan.

Uiteindelijk blijkt dat het geen gek idee was van Winter om ook naar de oude zaak te kijken. Er lijkt een bijzonder verband te zijn. Dit komt aan het licht als Winter een jongeman opspoort die regelmatig met Paula sprak in de sportschool. De jongen is als klein jongetje getuige geweest in de eerdere zaak. Wat weet hij en is dat voldoende om de dader op te sporen, voordat er meer doden vallen?

Edwardson is één van mijn favoriete thriller-schrijvers. De sympathieke Winter neemt me iedere keer weer voor zich in en het verhaal is altijd weer ontzettend spannend. Edwardson is één van de schrijvers die mij aan het einde van het verhaal meestal weet te verrassen. Zo ook in dit boek. Al zijn er deze keer wel een aantal onduidelijkheden. Het zoeken naar een koffer op het station komt voor mij uit de lucht vallen en is wel erg op de gok.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een mogelijk moord regelmatig op zoek gegaan wordt naar een koffer. Omdat het slachtoffer misschien wel op reis wilde. Verder is het een geweldig boek met een bijzondere wending aan het einde. Edwardson ontrafelt langzaam het verhaal en geeft nooit veel hints gelijk weg, waardoor het spannend blijft. Zoals alle boeken die ik van Edwardson gelezen heb, is dit ook weer een aanrader.