Op een avond verdwijnt de 4-jarige Amanda uit haar bed. De moeder bevond zich op dat moment met een fout vriendje in een nog foutere kroeg. De oom en tante van het meisje halen detectives Patrick Kenzie en Angie Gennaro bij de zaak. Patrick en Angie werken nauw samen met de politie. Ze hebben al snel een spoor. De moeder heeft mogelijk geld gestolen van een zware jongen.

De zaak lijkt hiermee makkelijk op te lossen. Het geld voor het kind. De zware jongen gaat akkoord met dit voorstel en er worden een tijd en plaats van uitwisseling doorgegeven. Het blijkt een hinderlaag. De politie en de detectives blijven met lege handen achter. Het geld is verdwenen en ze hebben het meisje niet mee terug.

Er zijn na de mislukte uitwisseling een aantal onopgeloste gebeurtenissen, die de detectives een idee geven over de mogelijke daders. Het spoor is nu te volgen en ze vinden het meisje. Dat plaatst de detectives voor een moreel dilemma. Het meisje is ergens waar ze het goed heeft. Waar ze gelukkig is. En het is de vraag of ze dat bij haar moeder ooit zal worden. De moeder verwaarloost het kind, drinkt graag en veel en is ook niet vies van wat drugs. Hoe lossen de detectives dit op?

Dit boek is ontzettend spannend. Vooral omdat het verhaal steeds een nieuwe wending krijgt. De mogelijke dader is steeds weer iemand anders. En het is de vraag of er uiteindelijk van een echte dader gesproken kan worden. En met iedere dag dat het meisje niet gevonden is, neemt de kans toe dat ze dood is. Het is moeilijk om dit boek weg te leggen voor je de laatste letter gelezen hebt. Toch ben je het verhaal daarna snel vergeten. Het boek is leuk zolang het duurt.