Naomi Jenkins komt naar de politie om te vertellen dat haar minnaar Robert is verdwenen. Iedere donderdag spreekt ze met hem af en nu is hij niet gekomen. Ze is naar zijn huis gegaan en heeft daar iets engs gezien. Wat weet ze niet precies. Bovendien is ze uitgescholden door Juliet, de vrouw van Robert. Deze Juliet weet de politie ervan te overtuigen dat Robert gewoon een paar dagen naar vrienden is en probeert met Naomi te breken. Naomi kan niet geloven dat Robert haar wilde dumpen.

Overtuigd van haar verhaal dat er iets ergs moet zijn met Robert, omdat hij niet op hun afspraakje is verschenen doet ze iets bijzonders. Ze vertelt de politie dat Robert niet haar minnaar is, maar haar verkrachter. Nu moet de politie wel op zoek gaan, omdat Robert gevaarlijk is. Tot dan toe nam de politie haar niet erg serieus. Naomi blijkt echt verkracht, al weet niemand uit haar omgeving dat. Ze is ontvoerd en in een soort theater als act tijdens het eten verkracht. De politie komt er achter dat meer mensen precies hetzelfde meegemaakt hebben.

Als de politie nog een keer naar het huis van Robert gaat vinden ze hem half doodgeslagen op zijn bed. Juliet is de hoofdverdachte, maar zwijgt in alle talen. Ze wil alleen met Naomi spreken. Robert ligt in coma en kan zijn kant van het verhaal daardoor niet geven. Naomi en Juliet voeren een aantal bijzondere gesprekken waaruit naar voren komt dat beide vrouwen iets lijken te weten.

De politie blijft ondertussen op zoek naar de verkrachter van Naomi en de andere vrouwen en doet daarbij een bijzondere ontdekking. Robert blijkt de verkrachter van één van de andere vrouwen en een ex-minnaar van een andere. Wat Naomi als verhaal verzon, blijkt deels waar te zijn. Weet zij misschien meer dan ze wil toegeven en zit Juliet misschien ook in het plot. De politie blijft deels in het duister tasten omdat de vrouwen weinig zeggen en de hoofdverdachte, Robert, niet bijkomt.

Sophie Hannah heeft een bijzonder knappe thriller geschreven. Er is geen dreiging in het boek, omdat de dader in coma lijkt te liggen. Het is alleen nog maar nodig om de eindjes aan elkaar te knopen. En dat is nu net het allerlastigste in deze zaak en dat zorgt voor de spanning in het boek. Het plot krijgt steeds weer een beetje een andere wending. En uiteindelijk zal blijken dat de politie een eventuele verkrachter dichter op de hielen zit dan ze kunnen en willen vermoeden.

Het knappe aan dit boek is dat het verhaal redelijk traag is, maar je toch voortdurend verder wilt lezen. Het is ook een bijzonder verhaal dat rillingen veroorzaakt. De daad is zo gewetenloos dat je hoopt dat een dergelijke dader nooit echt zal bestaan. Een spannende psychologisch goed in elkaar stekende thriller!