Ook in deze thriller van Karin Slaughter zijn de gebruikelijke karakters van de partij. Het begint als Faith na een cursus op weg is naar het huis van haar moeder. Zij past op het dochtertje van Faith. Wanneer Faith aankomt bij het huis is zij gelijk op haar hoede. Haar dochtertje ligt huilend in de schuur en op de deur zit een bloederige handafdruk.

Faith schakelt versterking in maar kan niet zo lang wachten omdat haar moeder mogelijk nog binnen is. Binnen treft ze vreemde mannen aan die elkaar bedreigen. Faith aarzelt niet en komt in actie. Meerdere mannen vinden de dood en haar moeder blijkt verdwenen.

De mannen in het huis van de moeder van Faith blijken bij een Mexicaanse drugsbende te horen. De politie staat voor een raadsel. Er is een mogelijk verband met het verleden. De moeder van Faith was voor haar pensioen de leider van de narcoticabrigade. De leden van deze brigade waren bijna allemaal betrokken bij een groot schandaal waar veel geld mee gemoeid was. Zijn de drugsmannen op zoek naar dat geld?

Faith is door haar actie op non-actief gesteld maar haar partner Will Trent en zijn baas Amanda willen er alles aan doen om haar moeder te vinden. Sara Linton staat hen bij in de zoektocht. Zij helpt bijvoorbeeld bij de lijkschouwing. Deze combinatie zorgt ervoor dat Slaughter wat romantiek en relatiespanning in het verhaal kan verwerken.

Het vorige boek van Slaughter Verbroken was niet zo heel erg spannend. In Gevallen haalt zij echter alles uit de kast. Het verhaal bevat veel spannende actiescènes. Misschien een beetje te veel om het verhaal nog enige geloofwaardigheid mee te geven. Toch is het lekker om voortdurend te lezen met een verhoogde hartslag.

Er is deze keer ook weer veel aandacht voor de persoonlijke beslommeringen van de hoofdpersonen. Faith die nu een dochtertje heeft en worstelt met haar suikerspiegel, Will en Sara die om elkaar heen blijven draaien en dan is er ook nog Angie, de vrouw van Will. Dit zorgt ervoor dat je als lezer af en toe uit de actie gehaald wordt en achterover kan leunen om te zien hoe Will worstelt met zijn liefde voor Sara.

Slaughter is er in ieder geval opnieuw in geslaagd om een regelrechte pageturner af te leveren. Deze keer blijven er alleen bar weinig losse eindjes over die doen verlangen naar het volgende deel. Het is dan ook de vraag of de huidige hoofdpersonen in het volgende boek weer zullen schitteren of dat Slaughter een nieuwe serie start. Al heeft ze eerder bewezen dat ze het geen probleem vindt om het rustige leventje van de personages te verstoren of één van haar eigen creaties om zeep te helpen. Afwachten geblazen dus.