Een fijn leesbaar boek van het schrijversechtpaar. Het draait om de familie van de Laurie Vale. Op een dag neemt zij in het huis van haar vader Bill, de telefoon op. De vrouw aan de andere kant beweert haar tante Rachel te zijn. Voor zover Laurie weet heeft ze helemaal geen tante. Toch gelooft ze de vrouw en gaat op de uitnodiging van Rachel in om op de begrafenis van haar man Tony te komen. Als haar vader hiervan hoort wordt hij woedend.

Laurie is erg nieuwsgierig naar de vrouw en gaat evengoed. Ze heeft nooit andere familie gekend dan haar ouders. Tijdens de begrafenis komt ze erachter dat de kleindochter van haar tante Rachel, getrouwd is met haar eigen grote liefde. Sam, de man die ooit zei dat hij zijn relatie voor haar zou verbreken na een hartstochtelijke affaire. Alles wat Laurie kreeg was een ansichtkaart met excuses. En nu staat ze ineens oog in oog met hem en blijkt hij getrouwd met haar familie.

Rachel biedt Laurie aan om een tijdje in haar huis op Mallorca door te brengen om te kunnen schilderen. Laurie maakt hier gretig gebruik van. Sam woont ook op dit eiland en het is onvermijdelijk dat ze elkaar vaker zullen zien. Uiteindelijk worden ze door Rachel gedwongen om samen een dagje te gaan zeilen. Hier hebben ze beide geen zin in, maar ze doen het toch. Tijdens de tocht spreken ze verwijten en gevoelens uit. Ze besluiten vrienden te zijn en het verleden te laten wat het is. Sam heeft nu immers een zoontje en die wil hij niet in de steek laten. Toch laat echte liefde zich niet zo makkelijk weg stoppen.

Tussen de hoofdstukken in het heden, zitten hoofdstukken in het verleden die duidelijk maken waarom broer Bill en zus Rachel elkaar de rug toe gekeerd hebben. Er is in het gezin veel gebeurd. Bill is of was vooral boos op de man van Rachel. Zijn broer vermoordde hun vader, Tony was niet in staat hun moeder te redden tijdens een overstroming en bovendien maakte hij Rachel zwanger. Bill geloofde dat hij gefaald had, want hij had zijn vader beloofd om goed op zijn moeder en zus te passen.

Het is een echt feelgoodboek, waarin spanning goed opgebouwd wordt. Liefde, wrok en listigheden wisselen elkaar in snel tempo af. Vooral het effect van heden en verleden werkt erg goed. Tijdens de hedenhoofdstukken was ik nieuwsgierig naar het verleden en andersom. Waardoor ik steeds nog een hoofdstuk wilde lezen.

Het enige minpunt vond ik het einde van het boek. Het is wel erg eind goed al goed. En er blijven veel zaken onduidelijk, die met een paar bladzijden extra uitgesproken hadden kunnen worden. Er hangen nog ruzies in de lucht, die ik liever opgelost zou zien. Met dit boek kom je in ieder geval een aantal aangename uren door. Hun beste boek tot nu toe!