Net als in de eerste twee boeken van Michael Berg speelt radiojournaliste Chantal Zwart de hoofdrol. Aan het begin van het boek heeft ze de zware taak om in de nieuwsuitzending van station Radio Limousin Populaire aan te kondigen dat haar baas Christophe doodgereden is terwijl hij zijn hond aan het uitlaten was. Het lijkt een ongeluk, maar er zijn twijfels.

Het radiostation gaat een onzekere tijd tegemoet. Na de dood van Christophe komt namelijk ook aan het licht dat hij de financiën totaal niet op orde had en RLP zo goed als failliet is. Er zullen noodgedwongen ontslagen vallen. De stemming onder het personeel is erg slecht.

Chantal laat zich niet uit het veld slaan en start een onderzoek naar de dood van haar baas. Ze besluit om in het verleden van Christophe te duiken. Ze komt er bijvoorbeeld achter dat hij verschillende dingen over zijn jeugd nooit verteld heeft. Zoals het feit dat hij op een strenge, chique jongensschool gezeten heeft.

Tijdens een dropping is een kamergenoot van Christophe destijds spoorloos verdwenen. De jongen is nooit meer gevonden. Chantal ontdekt dat er nog een kamergenoot zeer recent onder verdachte omstandigheden om het leven is gekomen. Zo er een verband zijn? En wie zit er dan achter?

De hoofdstukken waarin Chantal haar speurwerk doet worden afgewisseld met hoofdstukken door de ogen van iemand die met Christophe op die prestigieuze school zat. En deze persoon had het daar niet naar zijn zin en werd veel gepest en door zijn kamergenoten vernederd. Richting het einde van het boek komen de verhaallijnen samen en wordt duidelijk wie bij de anonieme herinneringen hoort.

Michael Berg heeft weer een fijn spannend werk afgeleverd. Je moet als lezer wel even vergeten dat het wat ongeloofwaardig is dat Chantal in een redelijk saaie omgeving steeds in spannende situaties terecht weet te komen. Chantal is gewoon een sympathiek personage, al mag ze wel wat meer diepgang krijgen. Over haar relatie met politieagent Luc lees je vooral tussen de regels door iets, terwijl er in dit boek belangrijke stappen binnen deze relatie gezet worden.

Verder voelt het lekker vertrouwd. De aardige buren, de beste vriendin die vaak een drankje komt doen en Chantal die lekker in de middle of nowhere woont en vaak genoeg heeft aan het gezelschap van haar kat. Ik ben in ieder geval alweer benieuwd wat Chantal in het volgende boek gaat beleven.