Psychologische thriller waar Alex Delaware een rol speelt. Veel boeken van Kellerman hebben Delaware in de hoofdrol. Hij is een psycholoog en helpt zijn vriend Milo Sturgis regelmatig met het oplossen van moordzaken. Deze keer heeft Milo te maken met een jonge kunstenares, die na haar eerste expositie levenloos in de toiletten gevonden wordt. De hoofdverdachte is haar ex-man, die haar niet los kan laten. Alex ontdekt echter dat er een bluesmuzikant om het leven gebracht is op de avond van zijn muzikale doorbraak. Deze zaken lijken met elkaar te maken te hebben.

Onderzoek in de archieven maakt duidelijk dat er in de regio meer creatieve mensen omgebracht zijn op het moment van doorbreken. En heel toevallig heeft er van bijna alle artiesten een artikel gestaan in het vage fanzine GrooveRat. Dit tijdschrift wordt gemaakt door een 24-jarige jongeman, die heel graag succesvol wil zijn. Dit lijkt een motief te zijn voor de moorden.

De maker van het blad is echter onvindbaar. Navraag in de omgeving van de jongen brengt echter andere zaken aan het licht. En het is ineens niet zo heel zeker meer dat de jongen een goede verdachte is. Hij zou zelfs wel eens gevaar kunnen lopen.

Spannend boek, waar niet gelijk duidelijk is wat er precies aan de hand is en wie de moordenaar is. De karakters zijn goed gekozen. Ik vond vooral Eric Stahl goed neergezet in het verhaal. Dit is een nieuwe rechercheur en hij heeft een beetje een vage aanpak. Zo doet hij op eigen gelegenheid, door in te breken, huiszoeking.

Hij valt in slaap als hij iemand verhoort en hij valt voor de vrouwelijke charmes van een vrouw die een paar uur met de hoofdverdachte doorgebracht heeft. Al met al komt hij niet erg professioneel over. Gelukkig dat Kellerman hem uiteindelijk de held van het verhaal maakt. Het boek blijft tot het einde boeiend.