Advocaat Robert Stern krijgt een raar verzoek. Hij spreekt af met verpleegkundige Carina op een verlaten terrein. Zij neemt de tienjarige Simon, die niet lang meer te leven heeft, mee. Na een soort hypnose beweert hij dat hij in een vroeger leven een moordenaar was. En op het verlaten terrein heeft hij één van zijn slachtoffers verstopt. Het lijk blijkt inderdaad op de plaats te liggen die Simon beschrijft. En hij beweert dat het niet zijn enige moord is. Hij zoekt daarom een advocaat.

Robert vraagt zich af wat hij zich op zijn hals haalt. Zijn relatie met de politie is niet altijd erg goed geweest en nu is hij als eerste ter plaatse bij het lichaam van een vermoorde man. De politie blijkt niet zijn grootste zorg te zijn. Hij krijgt een bijzondere dvd bezorgt. Daarop is te zien hoe zijn netgeboren zoontje Felix sterft. Tien jaar geleden is de baby inderdaad vlak na de geboorte in het ziekenhuis overleden. Een stem zegt dat het zijn zoontje is en dat hij nog leeft. Als Robert hem terug wil zien moet hij via Simon achterhalen wie de moordenaar is en uiteraard is contact met de politie verboden.

Robert gelooft de maker van de dvd. Er zijn namelijk beelden te zien van een tienjarige jongen met dezelfde opmerkelijk moedervlek als de baby had. Er zit niks anders op dan toegeven aan het spelletje dat met hem gespeeld wordt. De Stem, zoals de maker van de dvd genoemd wordt, achtervolgt hem en lijkt bijna net zoveel van de moorden te weten als Simon. Simon weet ook andere plaatsen waar lichamen te vinden zijn goed te omschrijven. Robert staat voor een aantal raadsels. Hoe weet Simon al deze details en voor Robert nog belangrijker: wie is de Stem en waar is zijn zoontje Felix.

Robert mag niet naar de politie maar maakt de verpleegster Carina, ooit zijn vriendin, deelgenoot van zijn problemen. Samen denken ze de Stem te slim af te kunnen zijn. In een spannend slotstuk zal blijken wie er in dit spelletje de beste kaarten heeft getrokken en of Robert zijn zoontje ooit nog zal zien.

De wreker is alweer de derde zinderde thriller die Fitzek aflevert in amper twee jaar tijd. Net als in de twee voorgangers weet Fitzek de lezer vanaf het begin mee te trekken in het verhaal. Deze keer is het verhaal wel wat complexer met echte schurken, moorden en politieagenten, terwijl de plot van zijn vorige twee boeken vrij sober was. Nu gebeurt er van alles en dat zorgt ervoor dat het verhaal meerdere dimensies krijgt. Aan de ene kant is er het verhaal van de moorden en aan de andere kant heb je de opdracht die Robert Stern moet vervullen.

De hoofdrol is eigenlijk weggelegd voor de Stem die een gemeen spelletje speelt met de gevoelens van Robert Stern. En daar blijft het niet bij, want de Stem is bereid om over lijken te gaan. De ontrafeling van het plot is eigenlijk niet te voorspellen en daarom zit er niks anders op dan het boek zo snel mogelijk uitlezen. En dan valt aan het einde alles op zijn logische plaats. Hiermee bewijst Fitzek dat hij een plaatsje verdient op de lijst met grote thrillerschrijvers. Ik ben en blijf voorlopig een grote liefhebber van zijn schrijfstijl en boeken.