Matig boek over een vrouw, Julia, die geen vreugde meer kent in haar leven. Om weer een beetje op verhaal te komen ontvlucht ze haar gezin en vertrekt naar Portugal. Saillant detail: haar dode broer vergezelt haar op deze reis.

Haar man en twee kinderen begrijpen niks van het vertrek. Voor Julia zijn er twee redenen. Ten eerste drukt er al jaren een zwaar geheim op haar. Verder heeft ze behoefte aan seks met een man met een grote piemel.

Het vliegtuig brengt Julia naar Portugal, waar ze zich in het uitgaansleven stort. Ze ontmoet een ander oppervlakkig leeghoofdje en samen experimenteren ze met drugs en flirten met mannen. Leeghoofd weet Julia te enthousiasmeren voor plastische cirurgie. Na een maand in Brussel keert Julia leeggezogen en gelift terug naar Portugal, waar ze benaderd wordt door seksgod Romeo. Hij blijkt echter een gigolo. Toch neemt Julia hem mee naar haar villa.

Hier beleeft ze een maand lang alles wat ze altijd al wenste om op de dag van vertrek verkracht en beroofd achter te blijven. Romeo blijkt toch niet de tedere minnaar. Julia keert naar haar gezin terug om erachter te komen dat haar man een nieuwe vriendin heeft.

Weinig boeiend boek. Beetje bij beetje zou de spanning opgebouwd moeten worden tot het moment van haar onthulling van het geheim. Helaas weet de betere lezer dan allang wat dit duistere geheim is. Je snakt naar het moment dat dat in de openheid ligt en er weer wat andere dingen gebeuren. Het boek is vanaf het begin niet echt diepgaand en de banale seksescapades halverwege zorgen er ook niet voor dat het boek ineens boeiend wordt. Van Royen doet nog een poging tot absurdisme door het oproepen van twee dwergen. Helaas zorgen die niet voor wat mysterie, maar zijn het twee zeikende zielepieten. Ik vond niks en niemand aardig, leuk, mooi of sympathiek in dit boek. Geen aanrader.