Een vrouw komt op een gruwelijke manier om het leven. Bij het lijk staat in Latijn ‘ik heb gezondigd’. Patholoog Maura Isles en rechercheur Jane Rizzoli zijn belast met de zaak. Ze komen er al snel achter dat de hand die bij het lichaam gevonden is, niet bij het slachtoffer hoort. En de dader heeft gebeld met Joyce O’Donnell, een vrouw die zich bezighoudt met het ontrafelen van de geest van moordenaars. Heeft zij er iets mee te maken?

Eén van de agentes die meewerkt aan de zaak wordt dood gevonden in de tuin van een vooraanstaande man. Hij heeft gasten te eten waaronder Joyce O’Donnell. Het lijkt alsof de moordenaar haar een boodschap wil geven. Of is ze er zelf bij betrokken?

De gasten van het etentje vormen een bijzondere club met wat duistere kantjes, de Mefisto club. Ze zijn graag betrokken bij de zaak. Ze herkennen allerlei tekens die de moordenaar achterlaat. De moordenaar gaat zeer doordacht te werk en gebruikt materialen die niet makkelijk te krijgen zijn. Zo tekent hij symbolen met een soort krijt dat alleen op Cyprus te krijgen is.

De moordenaar lijkt het op de Mefisto club voorzien te hebben, want Joyce O’Donnell is het volgende slachtoffer. Het wordt de clubleden teveel en ze trekken zich terug in een afgelegen huis. Hier wanen zij zichzelf veilig voor de moordenaar, die de duivel in eigen persoon lijkt te zijn. Hij weet steeds huizen binnen te dringen zonder daarbij sporen achter te laten. Wie is deze persoon en is hij wel menselijk? De leden van de Mefisto club staan op het punt om erachter te komen. Want zelfs in het zwaarbewaakte huis zijn ze niet veilig.

Dit boek is waanzinnig spannend. Je weet al vrij snel wie de moordenaar is, je weet alleen niet wat zijn motieven zijn en wie de volgende wordt. En uiteindelijk blijkt het beeld van de moordenaar ook nog eens anders in elkaar te zitten. Het boek volgt veel verschillende verhaallijnen. Want tussen de gebeurtenissen met de moorden door volgen we ook nog het verhaal van de nicht van de moordenaar. Zij reist door Europa en verstopt zich voor haar neef. Ze is doodsbang en weet steeds net op tijd te ontkomen. Zij is dan ook de uiteindelijke schakel om de moordzaak op te lossen.

Ik had nog niet eerder een boek van Tess Gerritsen gelezen, maar als haar eerdere boeken net zo spannend zijn als dit boek, dan heb ik nog heel wat aangename uurtjes lezen voor de boeg. Dit boek is niet weg te leggen!