Olivia groeit op in de kleine Engelse kustplaats Portiston. Er is weinig te beleven. In de zomermaanden werkt ze in het restaurant van een Italiaanse familie. En daar zijn vooral de knappe tweelingbroers Luca en Marc interessant. Helaas heeft Luca al dikke verkering met een vriendin van de familie, Nathalie. Toch flirt Luca regelmatig met Olivia. En zij kan niet ontkennen dat ze iets voor hem voelt.

De twee gaan er samen vandoor naar Londen tot groot ongenoegen van de familie. Jaren later nadat Luca omgekomen is bij een ongeluk keert Olivia terug naar Portiston. Daar is het graf van Luca en ze wil graag dicht bij hem zijn. Zijn familie sluit haar echter niet in de armen. Op één iemand na, Marc. Hij is in plaats van Luca met Nathalie getrouwd..

Marc en Olivia zoeken troost bij elkaar en dat is begrijpelijk. Zij kenden Luca alletwee erg goed en voor beide is zijn dood verschrikkelijk. Die troost slaat al heel snel om in een affaire. Een heel slecht idee gezien de geschiedenis van Olivia met de familie. Ze stort zich voor de tweede keer in een romance met het liefje van Nathalie. En die kan haar bloed al wel drinken.

Af en toe bezoekt Olivia het restaurant, maar daar is ze niet echt welkom. De meeste tijd besteedt ze aan haar nieuwe baan. Ze werkt de aantekeningen van een professor uit. Hij onderzoekt het leven van een bekende schrijfster uit Portiston. De man die bijna nooit iets zegt zorgt voor rust in het leven van Olivia. En het lukt haar om de toekomst te zien en te bepalen welke stappen zij moet zetten na de dood van Luca. En of Marc daar ook een deel van is, dat is een lastige vraag. Maar het lukt Olivia om ook die te beantwoorden.

De liefde van mijn leven is een lekker vlot geschreven boek. Het heeft heel wat elementen die het tot een heerlijke roman maken: affaires, knappe tweelingbroers, het leven in een Italiaans restaurant en een puberromance. Olivia is een leuke personage, dat vooral in haar tienerjaren worstelt met het leven in het brave kleine plaatsje waar ze woont. Ze is een beetje rebels en doet veel wat haar nette oudere zus nooit doet.

Juist dat rebelse karakter zorgt ervoor dat het boek niet al te gezapig wordt. Olivia zorgt regelmatig voor wat leven in de brouwerij. En dat heeft bijna altijd te maken met haar keuze voor mannen. Over het algemeen legt ze het aan met mannen die nou net niet beschikbaar zijn. Al lijkt ze daarbij weinig wroeging te voelen. Of heeft ze toch gewetensbezwaren als ze het voor de tweede keer aanlegt met een geliefde van de strenge, saaie Nathalie?