Psychologe Ira Samin staat op het punt om zelfmoord te plegen. Ze kan het niet verkroppen dat ze de zelfmoord van haar dochter niet heeft kunnen voorkomen. Ze is inmiddels aan de drank en ziet het leven niet meer zitten. Een gijzeling gooit roet in het eten. Ene Jan houdt een aantal mensen gevangen bij een radiozender en wil alleen onderhandelen met Ira. Alles is live te volgen via de radiozender.

Ira kan niet anders dan toegeven. Jan heeft een spel bedacht. Ieder uur speelt hij een spelletje op de radio en als bellers een goed antwoord geven laat hij een gijzelaar gaan. Zo niet, dan schiet hij er eentje dood. Ira en het rechercheteam komen er al snel achter dat Jan zijn verloofde Leoni wil in ruil voor de gijzelaars. Het probleem is dat Leoni al maanden dood is. Jan gelooft niet in deze dood en zegt dat er sinds het overlijdensbericht rare dingen gebeuren in zijn leven.

Het team gaat op onderzoek uit en het blijkt dat het best eens zou kunnen dat Leoni inderdaad nog leeft. Ze moeten haast maken, want ieder uur wil Jan zijn spelletje spelen en kunnen er doden vallen. Ira weet steeds uitstel te krijgen. Maar dan is er ineens een complicerende factor. Onder de gijzelaars bevindt zich iemand die zeer dierbaar is voor Ira. Hoe gaat ze hiermee om? En wat is het ware verhaal achter de dood van Leoni. In sneltreinvaart ontvouwt het verhaal zich en al snel is de lezer bij de zeer spannende ontknoping.

Opnieuw weet Fitzek een boek te schrijven dat heel moeilijk weg te leggen is. Er zit een enorme vaart in en door het spel met de gijzelaars en de groeiende onmacht van Jan is het wachten op een escalatie. Ira is geweldig als hoofdpersoon. Ze weet zich door Jan steeds weer te verleiden om op de radio te vertellen over haar dochter ookal is dit bijzonder pijnlijk. En eigenlijk is het enige wat ze wil een einde aan deze gekke dag, zodat ze rustig naar huis kan en daar de giftige kruiden kan nemen die een einde aan haar leven moeten maken.

Ze is een wrak en heeft niks meer om voor te leven. Denkt ze. Gijzelnemer Jan is ook een interessant personage. In het begin lijkt hij alles onder controle te hebben, maar beetje bij beetje brokkelt zijn vastberadenheid af. Heerlijk boek dat tot aan het einde spannend blijft.