Lola Santisi woont al haar hele leven in Hollywood. En dat tekent iemand. Op 26-jarige leeftijd vindt ze dat ze nog niks bereikt heeft en ze loopt bij de psychiater vanwege haar verslaving aan acteurs. Ze valt steeds weer voor deze mannen die haar van alles beloven om haar vervolgens te laten vallen voor een ander. Zo ook SMITH, haar grote liefde.

Cricket, een aankomend actrice, Kate, een agente en Julian, modeontwerper zijn er steeds weer om Lola op te vangen als ze weer eens met zichzelf in de knoop zit. We volgen deze vier personen in de week voor de oscaruitreikingen. Lola gaat proberen om een atrice zo ver te krijgen een creatie van Julian te dragen op de rode loper. Dit betekent eindeloos lobbyen en buigen voor de soms krankzinnige eisen van actrices.

Het is een krankzinnige week die ook nog eens spannend is voor de familie van Lola. Haar vader staat op het punt om zijn tweede oscar te winnen. De familie trekt langs alle feestjes en de namen van Hollywoodsterren vliegen je om de oren.

Lola is vastberaden om voor één keer iets goed te doen. Ze moet en zal een jurk van haar beste vriend op de loper krijgen. Er zijn drie gegadigden en Lola loopt de benen uit haar lijf om aan eisen te voldoen. Helaas stapt er eentje over op een andere ontwerper en een ander wordt opgepakt. Alle hoop is gevestigd op actrice Olivia die nogal eigenzinnig is en over zichzelf spreekt in de derde persoon. Het is maar de vraag of deze bijzondere dame zich niet op het allerlaatste moment bedenkt. En dan duikt ook SMITH weer op in het leven van Lola. Kan ze zijn charmes weerstaan in deze krankzinnige tijden?

Dit boek is vlot geschreven en heeft een zekere spanning. Het verhaal gaat snel en er zijn meerdere lijnen die het verhaal boeiend maken. In de eerste plaats wil je natuurlijk weten hoe het af gaat lopen met de jurken van Julian. Julian wordt overigens neergezet als een echte dramaqueen met vliegangst. Door de belevenissen van Lola maak je kennis met de volledige gekte van Hollywood in een oscarweek. De ene situatie is nog gekker dan de andere. Er worden rituelen gehouden om een oscar te winnen, jurken worden ingestraald, auralezers bepalen of een jurk de juiste kleur heeft en het wemelt van de sterren.

En dat zijn er misschien een beetje teveel. De twee schrijfsters gooien met namen van acteurs, regisseurs, ontwerpers en andere merken alsof iedereen weet waar ze het over hebben. Ik heb misschien wel een groot deel van de grappen gemist omdat ik niet alle ins en outs van Hollywood en modeland ken. Toch went deze schrijfstijl. En er blijft een leuke, zeer vlot geschreven originele chicklit over die je dwingt alles waar je mee bezig bent neer te leggen totdat de oscars verdeeld zijn.