Drie vriendinnen, die ook collega’s zijn bij een tijdschrift in Londen, ontmoeten elkaar één keer per maand in een bar om cocktails te drinken. Maggie staat op het punt om te bevallen en is net verhuisd naar het platteland. Haar leven zal drastisch veranderen. Ze is de hoofdredacteur van het blad, maar denkt erover om te stoppen met werken. De andere twee weten dat niet.

En zo hebben de andere twee ook hun geheimen. Roxanne heeft een relatie met een getrouwde man die kinderen heeft. Dat is wel bekend, maar de andere twee weten niet dat deze meneer Ralph is, de eigenaar van het tijdschrift waar ze voor werken.

Het geheim van Candice ligt in het verleden. Haar vader heeft veel mensen geld afhandig gemaakt. Zo ook de familie van Heather een oud-klasgenootje dat toevallig in de bar werkt waar de drie vriendinnen cocktails drinken. Candice wordt verteerd door schuldgevoel en wil Heather helpen. Zonder dat ze daarbij toegeeft dat ze weet wat haar vader gedaan heeft met het geld van de familie van Heather.

Heather vindt het allemaal prima en al snel werkt ze ook bij het tijdschrift en woont ze bij Candice in de flat. Maggie en Roxanne vertrouwen Heather niet en denken dat ze misbruik maakt van de goedheid van hun vriendin. Candice wil niet luisteren en het draait op een gigantische ruzie uit.

Maggie is inmiddels moeder. Het valt allemaal niet mee en ze durft niemand te vertellen dat ze eigenlijk niet zo kan genieten van de baby. Het meisje huilt hele nachten en Maggie doet geen oog dicht. Ze denkt ook nog eens dat ze het allemaal fout doet door kritische opmerkingen van haar schoonmoeder. En Roxanne wordt aan de kant gezet door Ralph. Hij wil meer tijd besteden aan zijn gezin.

Ze kunnen door de ruzie niet echt bij elkaar terecht met hun problemen. Er is dan ook heel wat voor nodig om de meiden weer nader tot elkaar te brengen.

De toon van deze chicklit is vrij serieus. Normaal weet Madeleine Wickham, die ook onder de naam Sophie Kinsella schrijft, een verhaal lekker luchtig te houden. De onderwerpen zijn deze keer wel erg zwaar: overspel, depressie na de bevalling, verraad, wraak en zelfs de dood is een thema in dit boek. En de gebruikelijk humor of leuk bedachte wendingen die typerend zijn voor de chicklits van Wickham ontbreken een beetje. En dan blijft er een middelmatig verhaal over.

Het feelgoodgehalte van het verhaal is erg laag en bij een chicklit verwacht je dat wel. Voor een lekker moment voor jezelf met een lekkere chicklit kun je beter een eerder boek van deze schrijfster pakken, want ze heeft haar sporen als chicklistbestsellerauteur allang verdiend. En dit is gewoon niet haar beste boek. Haar leukste boeken heeft ze onder de naam Sophie Kinsella geschreven.