De eerste twee boeken uit de shopaholic-serie van Sophie Kinsella zijn gebundeld en verfilmd. Wie nog geen kennis gemaakt heeft met Becky Bloomwood krijgt in dit dikke boek ruimschoots de kans om dat wel te doen. Becky schrijft voor een financieel tijdschrift, maar heeft zelf haar financiële zaken zeker niet op orde. Ze is verslaafd aan shoppen en staat op al haar pasjes meer dan rood.
Ze weet telkens een afspraak bij de bank te vermijden en haar omgeving weet ook van niks.

Ze beseft dat ze een probleem heeft, maar kan het steeds niet laten om net dat ene sjaaltje, beeldje, keukenartikel of wat dan ook te kopen. Ondertussen geloven de mensen in haar omgeving dat ze op het gebied van financiën heel wat kennis heeft. Dat zorgt ervoor dat ze zelfs als een soort expert aangenomen wordt in een landelijke ochtendshow op televisie.

Tijdens haar werk leert ze haar vriend kennen, Luke. Hij weet ook niks van haar problemen. Tijdens een verblijf in New York komen haar shopproblemen naar buiten. Een Britse roddelkrant beschrijft het shopleven van de financiële goeroe Becky en dat betekent het einde van haar reputatie. En ook voor Luke die zich met een nieuwe vestiging van zijn pr-bedrijf wilde vestigen in New York lijkt het gevolgen te hebben. Becky neemt haar verlies en keert terug naar Londen zonder Luke. Door shoppen in New York zijn haar saldo’s ook verder gedaald dan ooit te voren. Bovendien wordt ze ontslagen. Hoe redt Becky het zonder hulp van haar vrienden, want ze wil geen schulden opbouwen bij haar vrienden.

De boeken van Kinsella zijn heerlijk om te lezen. De schrijfstijl zorgt ervoor dat je ze in één ruk uitleest. En de hoofdpersoon Becky draagt daar ook aan bij. Zij is ontwapenend met haar koopverslaving. Als lezer zie je haar steeds weer de fout ingaan. Becky is ook een beetje een naïef type. Ze probeert steeds weer te doen alsof ze kennis heeft op allerlei gebieden. Zo begint ze met een date over Wagner, terwijl ze daar alleen een half boek over gelezen heeft. Ze probeert eigenlijk steeds goed over te komen en dat lukt haar heel aardig. Met haar charme weet ze veel mensen voor zich te winnen, zelfs vasthoudende mannen van de bank. Al met al gewoon een lekkere chicklit. Of eigenlijk twee.