Drie vriendinnen, Emmy, Leigh en Adriana, wonen in New York. Emmy heeft al jaren een vriend en het verhaal begint eigenlijk op het moment dat deze vriend haar inruilt voor een jonger exemplaar. Haar twee vriendinnen snellen toe om haar te troosten. Adriana is een onverbeterlijke mannenverslindster die teert op het geld van haar rijke ouders. En Leigh heeft een geweldig vriend waar iedereen jaloers op is. Ze twijfelt alleen of ze wel echt verliefd is op hem.

Emmy en Adriana gaan een weddenschap aan. Emmy heeft normaal alleen maar langdurende relaties en bij Adriana duurt het juist nooit erg lang. Emmy gaat een jaar lang de slettenbak uithangen en Adriana gaat op zoek naar een man waar ze een duurzame relatie mee aan zal gaan.

Emmy moet voor haar werk veel reizen en dat lijkt de dames een goede kans om veel mannen te ontmoeten. Ze besluiten dat Emmy op ieder continent een man moet scoren. In eerste instantie vindt Emmy het allemaal onwennig. Na een paar fijne avonden geniet ze van de ongebonden seks en tot haar grote ergernis hebben haar vriendinnen commentaar. Vooral Adriana, die zich nu netjes moet gedragen. Zij heeft een rijke filmregisseur aan de haak geslagen en de monogamie valt haar zwaar. Er zijn nog zo ontzettend veel andere leuke mannen.

Emmy en Adriana zijn druk met het verkennen van hun nieuwe liefdeslevens. Ze hebben niet door dat Leigh nogal worstelt met het hare. Zeker nadat ze kennismaakt met een schrijver die zich aansluit bij de uitgever waar zij werkt. Hij is onuitstaanbaar en opwindend tegelijk. En de relatie met haar vriend staat een beetje op losse schroeven. Waar staan de drie vriendinnen aan het einde van het experimentele jaar?

Deze chicklit leest heerlijk weg. De karakters zijn leuk en er gebeurt genoeg om het verhaal spannend te houden. De drie vriendinnen veranderen in het jaar waarin de lezer hen volgt, maar de veranderingen passen bij de personages en dat houdt het verhaal geloofwaardig. Weisberger weet de situaties waar de vriendinnen in verzeild raken levendig te beschrijven.

En het is mooi om te zien hoe de drie dames voor elkaar klaar staan. Ze lijken totaal verschillend, maar als er één verdriet heeft komen de andere twee aangesneld met middelen om het verdriet te verzachten, zoals drank. Eigenlijk is dit gewoon een erg fijne chicklit, waar weinig op aan te merken is. En zelfs als je geen fan bent van chicklit is het een lekker boek om te lezen.