Brooke en Julian zijn een getrouwd stel. Zij heeft twee banen om ervoor te zorgen dat hij zijn dromen waar kan maken. Hij werkt aan zijn eerste album. Lokaal is hij een populaire muzikant. In een aantal kroegen is het altijd erg druk als hij achter de piano kruipt. En ineens, als zijn eerste plaat aanslaat, is hij een beroemde popster. En deze nieuwe roem drukt zwaar op de relatie.

Julian heeft ineens allemaal belangrijke optredens, feestjes en televisie-interviews. En Brooke kan daar niet altijd bij zijn. Zij heeft haar twee banen en ze is al door haar vakantiedagen heen. Zij moet het doen met wat er in de roddelbladen verschijnt en dat is over het algemeen niet echt vleiend.

Julian lijkt ineens ook niet meer de ideale man. Door zijn roem en de druk die dat met zich meebrengt gedraagt hij zich nogal hufterig tegenover Brooke. Hij lijkt haar geen eigen carrière te gunnen. Verder is hij heel weinig thuis.

En dan zijn daar ineens die foto’s van Julian en een meisje. Beide dronken en met handen op plaatsen waar ze niet horen. Daar komt bij dat haar beide werkgevers ineens niet meer tevreden zijn over de inzet van Brooke. Betekent het succes van Julian het einde van hun relatie en kost het Brooke haar baan?

Champagne in Chateau Marmont is een verfrissende chicklit. Geen overdreven types, behalve misschien de manager van Julian, maar gewone mensen die een verhaal bevolken dat ook vrij overtuigend overkomt. Twee normale mensen die om moeten gaan met plotselinge roem. Daarbij trappen ze in bijna alle valkuilen en dat maakt ze zo menselijk. Brooke is ook sterk neergezet en je kunt je als lezer zeker met haar identificeren. En dat zorgt ervoor dat je je ook lekker kunt ergeren aan haar passiviteit en haar soms blinde vertrouwen.

Voor een chicklit is dit boek zeker geslaagd. Maar dat kun je ook wel overlaten aan Lauren Weisberger die al jaren meedoet als succesvolle chicklitschrijfster. Ze weet iedere keer interessante personages in een lastige situatie te plaatsen. En dat doet ze isteeds weer op een humoristische en toch ook geloofwaardige wijze. Gewoon lekkere feel good van de bovenste plank.