Wanneer je de flaptekst van het boek leest, weet je eigenlijk al hoe het verhaal zal lopen. Toch zorgt de aanstekelijke schrijfstijl ervoor dat je het boek uit wilt lezen.

We maken kennis met Samantha Sweeting, een succesvolle juriste die op het punt staat vennoot te worden bij een gerenommeerd kantoor. Op de dag waarop dit bekend gemaakt zal worden, blijkt Sam een enorme fout gemaakt te hebben, die een belangrijke klant 50 miljoen pond kost. Sam vlucht in shock een trein in.

Met een vreselijke hoofdpijn stapt ze in een klein plaatsje uit. Ze belt bij een enorm huis aan om te vragen of ze een asperientje voor haar hebben. De eigenaars van het huis, Trish en Eddie, denken dat ze de nieuwe huishoudster is en wijzen haar een kamer. Sam besluit het de volgende dag recht te zetten en valt in slaap.

Het lukt haar niet om het recht te zetten en fantaseert allerlei vaardigheden en ze wordt aangenomen als huishoudster. En dat terwijl ze nog geen overhemd kan strijken of een ei kan bakken. Het kost haar heel wat geld om catering te bestellen, het strijkwerk uit te besteden en nieuwe kleding te kopen die verprutst is door een verkeerd wasprogramma. Gelukkig is daar Nathaniel de tuinman.

Hij is niet alleen waanzinnig aantrekkelijk, maar heeft ook nog eens een moeder die het leuk vindt om de huishoudelijke ramp die Sam is te helpen. In de weekends leert Sam de fijne kneepjes van het koken en andere huishoudelijke klusjes. Ondertussen raakt Samantha smoorverliefd op Nathaniel. Ze heeft tijd voor zichzelf, rust. Eigenlijk is ze zeer tevreden met haar nieuwe leven. Geen stress meer, geen 80-urige werkweken, de weekends vrij.

Haar nieuwe omgeving weet niks van haar verleden. Op een dag komt Sam erachter dat ze helemaal nooit een fout gemaakt heeft. Ze is er ingeluisd, zodat anderen geld aan de fout konden verdienen. Met lood in haar schoenen vertelt ze het verhaal aan haar oude baas. Ze kan haar oude baan terug krijgen. Ze bedankt echter. Doordat het komkommertijd is, pikken de media dit verhaal op. “Ik schrob liever plees, dan dat ik vennoot word.”

Dit is zeer slechte publiciteit voor het kantoor en deze doen er alles aan om Sam terug te krijgen. Uiteindelijk zwicht ze. Ze is vastbesloten het allemaal te laten werken. Haar oude baan en haar relatie met Nathaniel. Tijdens een persconferentie komt ze erachter dat Nathaniel verdwenen is. De twijfel slaat weer toe….. en het verhaal loopt toch weer anders, maar goed af.

Luchtig, humoristisch boek. Zeker het gedeelte waarin Sam probeert het huishouden te regelen. Kinsella schrijft vrouwenboeken die het niveau van het flutromannetje ontstijgen. De vrouwen in de boeken zijn vaak hopeloos, maar daarin juist sympathiek. In dit boek zit ook nog eens een diepere boodschap. De eeuwige vraag of geld en succes wel gelukkig maken. Het is bijna jammer dat je het boek in een paar uurtjes uitleest.